Good Riddance – Remain In Memory – The Final Show

46

Kada su Good Riddance prošlog proleća objavili da su odlučili da okače kopačke o klin i završe priču ovog sjajnog kalifornijskog benda, jedna od stvari koja je uticala na njih da se raspadnu jeste i njihovo razočarenje trenutnim stanjem na undeground sceni. Bend se osećao usamljenim. Lično osećam razumevanje za takvu odluku, jer smo u eri kada tekstove pišu nesigurna deca puna kompleksa, u eri kada je najbitnije koliki ti je broj prijatelja na majspejs strani, a svet moralno propada da se čini da smo dotakli dno. Heroji Santa Barbare, strejteri, vegani i dugogodišnji aktivisti hardkor pank scene su, tužno je reći, ostali usamljeni u svom hrabrom pokušaju da promene svet. Prirodno je da se muzika menja kako stižu nove generacije, ali Remain In Memory je jedan od retkih čuvara perioda kada je pank bio više zajednica od stila, više pokret nego žanr i alternativa meinstreamu, a ne jedan deo njega. Sva ta energija je zabeležena na koncertu snimljenom u njihovoj rodnoj Santa Barbari, pre tačno godinu dana, maja 2007. Remain in Memory predstavlja proslavu svih tih pank ideala za koje Ros Renkin i ostatak benda žive preko 15 godina. U skoro 80 minuta eksplodirajuće hardcore punk energije, Good Riddance pokazuju da nisu samo maestralni studijski bend. Trideset pesama izvanredne produkcije, praktično predstavljaju njihovo best of izdanje, kad bi ga imali. Neke od pesama koje su odsvirali su i Heresy Hypocrisy and Revenge, One For The Braves, Think of Me, Yesterday’s Headlines, Salt, Credit To His Gender (u kojoj je gostovala pevačica Tilta Cinder Block), All Fall Down, Steps, Pisces/Almost Home i naravno Mother Superior. Takođe su odsvirali i neke raritetnije poput Guns, sa splita sa Ignite i Not So Bad sa sedmoinčnog singla Gadget. Ros Rankin je izvanredno otpevao čitav koncert, uprkos činjenici da su imali tri rasprodata koncerta u tri dana, što je u njegovom glasu ostavilo taman toliko prljavštine autentične za snimke uživo. Post-produkcija je rađena u čuvenom studiju Blasting Room. Džejson Livermor je uspeo da dočara žestinu live snimka (naročito u Mother Superior – poslušati singalong publike). Kako se približavaju poslednji akordi pesme Waste, i kada bend ponosno poslednji put odlazi sa bine, teško je ne osetiti jednu mučninu i osećaj da je undeground scena izgubila mnogo više nego što se misli. Dani pank idealista su očigledno sve više iza nas, a nove generacije koje nisu naučile ništa o pank etici i idelogiji, će vrlo lako zaboraviti koliko je ovaj bend značio na globalnom nivou. Ja mogu samo da se nadam da će Good Riddance, baš kako to naslov albuma kaže, ostati u sećanjima još dugo vremena.

Fat Wreck Chords
www.fatwreck.com
www.myspace.com/goodriddance

Prethodni članakGood Charlotte – The River
Sledeći članak16x8x23x – Miloš Šestić

Ostavi komentar

Napiši komentar!
Napiši ime