Uskogrudnost, isključivost, ograničenost su karakteristike možda nekih fanzina, ali ovog nikako. Elem, možda i nisu baš preterano pretreseni žanrovi kroz ovaj fanzin, ali polako, ali sigurno, u ovom broju imate Oi! izdanja na kilo. Ovde se radi o poljskim predvodnicima te scene koja je svoju ekspanziju bendova konačno dočekala tek devedesetih godina, što je usamljenom punk sastavu XSU itekako odgovaralo. Glavnu nit sam skontao iz Garaž fanzina, gde se pridaje veliki značaj ujedinjavanju punkera i skinheada, što mi prevedeno na srpski mentalitet zvuči kao no way Hose!!! Čitam ovu biografiju i naiđem na reč kontroverzni i bla, bla, bla… ali kad sam čuo da im je basista zaglavio zatvor, tek tu sam počeo da se smejem i da se vraćam u prošlost, u vreme kada sam se donekle upoznao sa norveškom black metal sceneom, gde je isto bilo plakanja, ovaj smejanja do bola. Međutim, za razliku od Burzuma, Pigula (bas) je i izašao na slobodu. Inače, kako se kaže, reč je o splitu dva najbolja poljska Oi! Benda i to debi za The Analogs, a ko zna koji za matorštine. Elem, Peca bolje poznaje poljski, tako da njemu prepuštam deo o tekstovima, ali ni ja se ne pravim baš mutav, te komentarišem naslove i karakterišem kao vrlo naivne, a kakve tek ovo ima veze sa paklenom pomorandžom i clockwork bendovima to stvarno nemam pojma. Ovi se izgleda najviše lože na američki Oi!, samo što je ipak poljski nešto slabiji i u nekim segmentima bolji. Analogsi imaju i ogavnu obradu od The Clash Guns of Brixton, u prevodu Strzelby z Brixton. Uleti i koji Bad Manners deo, ali još kad bi malo više podsećao na Bad Manners, bilo bi super. No tu nije kraj, već se dočepaše i Cock Sparrer-a. Ipak, svoj glas dajem pesmama sa rednim brojevima od 15-32 koje su vlasništvo Ramzes-a, dok ovi Oi! omladinci ima još da jedu kačamak i mleko. Dakle, u poljskoj postoji scena i to veoma dobra, samo što su par svetlosnih godina iza naših bendova. Ipak se polako ali sigurno potvrđuje iz dana u dan moja konstatacija da srpski bendovi ‘ladno šiju sve evropske bendove sličnog statusa.
Rocknroll Editions: Siemiradzkiego 12, 71-331 Szczecin, Poland.
* Recenzija originalno objavljena u Get on the Stage #6, januara 2001.